| Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми - одна із важливих проблем сучасної освіти. З метою удосконалення цієї роботи в дошкільному закладі розроблена модель управління процесом фізичного виховання, в якій поєднується кілька підсистем: управлінська, дидактична, виховна, науково-методична та суспільно-педагогічна. У кожної з яких виділено мету, завдання, форми роботи, зміст та методи. Учасники управлінської підсистеми: завідувач, вихователь-методист, медична сестра, бухгалтер і завгосп створюють умови щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи та забезпечують оптимальне функціонування всіх підсистем. Ними здійснюється прогнозування, планування і контроль, створюється матеріально-спортивна та оздоровча база дошкільного закладу. В дошкільному закладі придбано: батут, басейн, спортивне обладнання "Перекотиполе", масажну доріжку "Гофр", самокати, велотренажор та інше спортивне обладнання.
Дидактична та виховна підсистеми спрямовуються на вирішення таких завдань як: рухова підготовленість дітей, їх фізкультурна освіта і розвиток, зміцнення здоров'я та виховання морально-вольових якостей. Зміст цих підсистем реалізується через блоки: психологічний, навчально-виховний, фізкультурно-оздоровчий, профілактично-лікувальний. Психофізіологічний блок вирішує дуже важливі завдання: психологічна діагностика дітей, оцінка їх стану здоров'я та рухової підготовленості, які здійснюють практичний психолог закладу, медична сестра і вихователь-методист. Все це враховується під час організації фізкультурно-оздоровчої роботи. Психолог закладу, враховуючи результати діагностики, впроваджує у роботі з дітьми психогімнастику за методикою М.Чистякової, Н. Самоукіної, ігри-медитації, пальчикові ігри, піскотерапію, казкотерапію, арт-терапію. Основний акцент робиться на навчання елементам виразних рухів, розвиток емоційно-вольової сфери, набуття навичок саморозслаблення. Систематично проводяться заняття з фізкультури, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, гімнастика пробудження після сну, спортивні ігри і розваги, оздоровчі хвилинки, Дні здоров'я, ігри на розвиток психомоторики. Організовано роботу хореографічної студії "Грація" з елементами оздоровчого комплексу аеробіки і спортивного гуртка "Малятко-здоров'ятко". Фізкультурно-оздоровчі заходи проводяться під час усіх видів діяльності дітей. Перед заняттям проводимо стимулювальну гімнастику, на прогулянках - оздоровчий біг, під час занять з грамоти -гімнастику для очей, мовленнєвого розвитку - дихальну гімнастику, фізичного виховання - масаж долонь і стопи, як підготовка до ліплення і письма - тренувальні вправи на розвиток дрібної моторики рук: нанизування, шнурування, застібання. Профілактично-лікувальні заходи організовуються в різні години режиму дня і пори року. Влітку використовуємо сонячні ванни, обливання ніг, після приймання їжі - полоскання рота солевим розчином, після сну - обмивання обличчя і рук по лікті, масаж тіла сухими рукавичками. З метою реабілітації дітей після хвороби медичною сестрою проводяться інгаляції із застосуванням лікарських трав, прогрівання лампою "Біотрон" (солюкс), вживання фіточаїв за рекомендацією лікаря. Питання організації фізкультурно-оздоровчої роботи розглядається під час проведення різних форм методичної роботи з педагогами. розроблена система роботи вихователя Ліпчук Н.І. з питання: "Рух і творчість". Отже, працівники нашого дошкільного закладу прикладають максимум зусиль, щоб наші діти були здоровими. | |