Понеділок, 05.12.2016, 22:38
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Головна | Мій профіль | Вихід
Меню сайту
Міні-чат
200
Наше опитування
Ваше відношення до нашого закладу?
Всього відповідей: 124
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

       Використання прийомів ейдетики у роботі з дітьми дошкільного віку

  З дітьми дошкільного віку можна використовувати ігри на розвиток асоціативного мислення  

                       

      Вільні асоціації

     Під час занять з цього напрямку не можна використовувати жодних предметних зображень. Та в маленьких дітей ще недостатньо сформовані уявлення про навколишній світ і замало життєвого досвіду для того, щоб будувати асоціативні зв'язки самостійно. Тому на першому етапі роботи малюку потрібна допомога дорослого. Починати потрібно так: "В мене є курча. Про що ви подумали?" Головне, щоб діти вчились обгрунтовувати свій асоціативний вибір. Ця гра добре стимулює мовну активність, робить дітей сміливішими та впевненішими у своїх висловлюваннях, формує вміння відстоювати свою думку.  

                            Поради: 

  1. Чим менший вік дітей, тим очевиднішими мають бути зв'язки між предметами.

  2. Молодшій групі потрібно пропонувати не більше 10 картинок для утворення асоціативних пар.

  3. Підтримуйте ініціативу дітей своїми підказками, намагайтеся зрозуміти думку дитини, оскільки малюки іноді можуть випереджати навіть дорослого, але їм важко сформулювати свою ідею, тому підбирайте разом з ними влучні висловлювання.  

                                     

      Тактильні асоціації

   Для таких ігор необхідно мати 10 тактильних карток. Кожна має свою фактуру: хутро, наждачний папір, фланель, крапельки воску, мотузка, довгі палички, фольга, оксамит, велюр. 

Мета карток: допомогти дитині розширити знання про предмети та отримати додаткові враження від них. Ці тактильні картки знадобляться не тільки для формування асоціативного мислення, але й допомагають у розвитку тактильної пам'яті.

Принцип роботи: перед дітьми виставляється ряд предметних зображень, кожній дитині дається набір тактильних карток. Торкнувшись картки, діти відповідають на запитання вихователя: "Про що ти подумав, доторкнувшись до картки?" Можна пограти навпаки: ви пропонуєте дітям дібрати до конкретного предметного зображення свої варіанти карток, відчуття від яких у них асоціюється із заданим предметом. Тоді запитання звучатиме так: "У мене є машина. Про яку табличку ви подумали?"

                             Поради: 

  1. У роботі з дітьми молодшого віку спирайтесь на предметні зображення, максимально пояснюйте свій вибір тактильної картки.

  2. Ніколи не примушуйте дитину торкатися картки, яка неприємна їй на дотик.

  3. Краще завершувати роботу карткою, яку найбільше люблять діти: хутряною, оксамитовою, тією, що вкрита фольгою. 

                     


       Предметні асоціації

   Для таких ігор потрібно мати набір різних предметів: ниточку, паличку, трубочку, папірець, шматочок тканини, монетку, хутро, шишку, каштан, камінчик, мушлю, гудзик. Вихователь тримає в руці будь-який предмет і ставить запитання: "Про що ви подумали?" Спочатку допомагайте дитині пояснювати її асоціативний вибір, потім вчіть малюка робити це самостійно.

 

                                   


         Звукові асоціації

  Потрібно зробити мішечки і покласти в них різноманітні предмети, що породжують різні звуки. Вихователь ставить перед дітьми на дошці ряд предметних зображень і за допомогою звукового мішечка пропонує обраний звук. Після чого запитує: "Про що ви подумали, почувши цей звук?"

                                  Поради:

  1. Не заохочуйте дітей спробувати вгадати, що знаходиться у вашому звуковому мішечку.

  2. На початковому етапі роботи пропонуйте лише свої варіанти асоціативних зв'язків з предметами, давайте пояснення.

  3. Намагайтеся ховати за дошкою ті джерела звуків, які не можна покласти в мішечок: ножиці, дудочку, склянку з водою.

                           

       Смакові асоціації

  Для таких ігор не потрібні реальні смакові відчуття: смаки ми уявляємо, і, залежно від вікової категорії, запропоновані смакові відчуття будуть ускладнюватися та розширюватися. Так, до арсеналу увійдуть не лише солодке, кисле, гірке, солоне, але й гаряче і холодне, хрумкий, твердий, рідкий, соковитий. Тут знадобляться предметні зображення різних продуктів та піктограмами смаку. Вихователь виставляє перед дітьми предметні зображення продуктів, зокрема різних страв і плодів, обирає піктограму смаку. Наприклад: солодке. Запитує: "Що тут солодке?"

                                 Поради:

  1. До обраного смакового відчуття намагайтеся подати якомога більше продуктів і, напаки, до кожного продукту підбирайте нові смакові відчуття. Наприкла: вишня кисла, а      вишневе варення солодке.

 2. Дітям молодшого дошкільного віку пропонуйте варіанти, пов'язані лише з одним смаковим відчуттям: солодким, кислим, солоним.
 
 
Дитячі ігри на розвиток пам'яті

Форма входу
Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, проспект Миру,39,
тел./ф.:(03840)5-82-46,

e-mail:dnz3sh@i.ua

Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Погода

Шепетівський дошкільний навчальний заклад №3 "Ластівка" © 2016 |